دعاي ابوذر
نوشته شده توسط : feraghat90



 

0ابوذر غفاري به حضور رسول خدا (ص) رسید. جبرئيل به صورت دحيه كلبي در محضر پيامبر(ص) بود و با آن حضرت خلوت كرده بود. وقتي ابوذر آن دو را ديد، بازگشت و گفت وگوي آنان را قطع ننمود، جبرئيل به پيامبر (ص) گفت: اي محمد! اين ابوذر بود، كه از اين جا عبور كرد و برما سلام نكرد. اگر بر ما سلام مي كرد، جواب سلام او را مي داديم، اي محمد! اين اباذر دعايي را مي خواند كه نزد اهل آسمان، معروف مي باشد، آن گاه كه من به آسمان رفتم آن دعا را از او بپرس!
هنگامي كه ابوذر به حضور پيامبر گرامي (ص) آمد. ايشان به او فرمود!... آن دعايي كه مي خواني چيست كه جبرئيل به من خبر داد كه دعاي ابوذر در آسمان ها نزد اهل آسمان، معروف است؟
ابوذر گفت: آري اي رسول خدا، من اين دعا را مي خوانم: «اللهمّ انّي اسالك الامن و الايمان بك، والتّصديق بنبّيك، و العافيه من جميع البلاء، و الشّكر علي العافيه و الغني عن شرار النّاس» خدايا! در درگاهت درخواست دارم: امنيت و ايمان به تو را، و تصديق نمودن به پيامبرت، و عافيت از همه بلاها و شكرگزاري در برابر عافيت و بي نيازي از مخلوقات بدت را.


دعاي معروف ابوذر در آسمان ها

الكافي، ج 2،ص 587.




:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1386 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: